27 Kasım 2011 tarihinde İOG antrenmanı bünyesinde Kurabiye Macera Yarışı (Lezzetli tarihi için buraya, sonrasındaki bir yarış raporunu okumak için buraya tıklayın) için bir zirve-o parkuru düzenlenmişti. Ben de bu antrenmana katıldım ve koştum. Parkurda koşarken çok keyif almıştım: Az yön bulma hatası, akıcı bir farkındalık halinde sınırlarımı zorlayarak koşu… Üzerine yazmak isedim ama yoğunluktan bekliyordu.

Bir süredir dyduğum ama ilk kez bu gece indirip denediğim QuickRoute programına haritayı ve Garmin Forerunner 305 datamı yükleyince, parkuru anlatmak ve paylaşmak daha kolay oldu. Böylece Zirve-o antrenmanı ve digital analiz üzerine yazabiliyorum…

Light Kurabiye adıyla yapılan Zirve-o antrenmanı, Kurabiye MY puan sistemi gibi kor-o, yani kontrollerin istediğiniz sırayla belli sürede toplanması ve en fazla puanı toplamayı amaçlayan bir kurguya sahipti. Harita 1:25.000lik ölçekte boş olarak veriliyor, koordinatları kendiniz işaretliyorsunuz. Sabah ormana geç geldim, eğitimlere yardım ettim, koşu moda giremedim. Hatta az kalsın işaretlemeye üşendiğim için normal oryantirng parkurun çıkıyordum ki, fasulyeden sayıldığım için bana master haritayı gösterdiler ve bakarak çemberleri çizdim!

Noktaları işaretleyince iki rota güzergahı gördüm, saat yönüne ya da tersine. Her noktaya gitmeyebilirdim, zaten zamanım da kısıtlıydı. En uzun noktaya gitmezsem vakit kazanırım dedim, yolda bakarız diyerek başladım. Noktaları saat yönüne, yani 79-78-77-75-74-(72)-73-80-71-76- sırasıyla almaya karar verdim. Gün bitmeden 72yi alıp 76yı bırakmış oldum…

Koşmaya başladıktan 200mt sonra endorfin ile kendime geldim, ormanın keyfini sürmeye başladım. İlk noktam olan 79a giderken fazla risk almamaya karar vererek  Neşet koşu parkurundan ana vadiyi takip ederek ayrıldım. Mevsim gereği bitki örtüsü koşmaya çok elverişliydi ve bu ayakta yol dışında da zorlayabileceğimi gördüm. Aynı zamanda fazla yön bakınmadan koşmak hoşuma gitmişti. Bu sebeple 78e önce yoldan koşup araziye döndüm. (kuzeybatıya yarıp alt yoldan da koşulabilirdi, %15 gibi aha az koşulurdu)

3. noktam olan 77 için biraz kestirme yapmaya karar verdim. Bu kararı son 100 metrede verdiğim için haritayı çok analiz etmedim, zaten 25binlik pafta ile arazideki ufak detayları alamıyorsunuz. Yüksek hızla araziye girince yavaş, uzunca ama güvenli bir rota ile noktayı aldım.

75 için hiç risk almadan laplap yoldan koştum, sadece kısa bir köşe kesme… Erkal ve M.Ali ile anlık selamlaşıp Ayvat bendi vadisine alçalıp tekrar tırmanarak 74ün güneyindeki çatalı veya batısını hedeflerken çatala çıkmayı başardım. İyi gidiyordum ve 72ye uzanmaya karar verdim, ne de olsa 100 puan.

Uzun yanlız koşunun sonunda Nilgün-Muna ikilisini yakaladım ve geçtim. Başka bir takım noktadan geliyordu. Bu anda, anlamsız bir şekilde hızlandım… Hızlandım ve haritaya bakmadan gidince QuickRoutedan bakınca 7 dakika ve 700metre kaybında hata yaptım. Hızla geri döndüm. 73ü aldıp 80e vardığımda 2 saati biraz geçmiştim. Öğlen yemeğine eve dönmem gerekiyordu, şimdiden geç kalmıştım. 71e koşarken muhasebe yapıp noktada 76yı atlamaya karar verdim. Böylece 470 puanı 2 saat 29 dakikada toplamayı başardım. 3 takım nokta atlamadığı için 4. oldum.

ZİRVE-O sonuçları

1 Muammer Yıldız İbrahim Küçükdoğa 510 2:33:27
2 Kurtulus Dinçer 510 3:32:59
3 Seyit Aydoğmuş 510 5:23:12
4 Caner Odabaşoğlu 470 2:29:08

Ara zamanlara baktığımda, neredeyse bütün zirvecilerin önce kuzeye yönlendirğini gördüm. Bir tek Aykun-Duygun ikilisi benimle aynı rotayı gitmiş. Sanırım oryantiringçiler olarak yokuş aşağı bitirmeyi tercih ettik. Aykun’larla 74e kadar aynı rotayı seçmişiz, ara zamanları karşılaştırınca 77de yaptığım hatayı gördüm. Hoş, sanırım Aykun dğrudan kuzey/kuzey-doğuya saldırmış…

Garmin Connect: Mesafeye göre Tempo(Pace), tırmanış ve nabız değişimi.

Daha önce rotamı Garmin Connect‘e yüklemiş ve bakmıştım. Ama uydu görüntüsü ile navigasyon hataları anlaşılmıyor. QuickRoute çok hızlı olarak Garmin GPX datanızı taradığınız haritaya atıyor, ayarlamak gerçekten çok hızlı. Programı çok kurcalayamadım daha ama kolay kullanım dışında tempo dağılım grafiği vermesi hoşuma gitti.

QuickRoute: Koşunun %kaçında hangi tempoda koştun?

Biraz daha kurcalayıp programın detaylarını yazacağım. Ama aşağıda görebileceğiniz gibi parkuru haritası görselliği ve GPX verilerinin detaylı ve rota üstündeki anlık değerlerini öğrenmek için çok ideal.