Belgrad Ormanı’nda koşmak deyince aklınıza neresi gelir? Çoğu insan için cevap NeşetSuyu parkuru. Ben de her sene 3-5 kere koşardım orayı.  Macera Akademisi – MCR Racesetter tarafından 2011 yılında başlatığı patika koşuları serisi Geyik Koşuları, daha bakir daha “patika” bir hat kullanıp bunu gelenekselleştirmeyi plandı. İşe önce başlangıç-bitiş notası belirleyerek başladık. Neşet Suyu hem kalabalık hem fazla ticari bir işletmeydi, Ayvat ve Fatih Çeşmesi uzaktı, Kömürcü Bendi’ni geçtik, Valide Bendin’deki tesis sürekli açık değildi. Geyik Çiftli karşısındaki F.Rıfkı Atay Mesire alanı, Yeni Derya tesislerini seçtik.  Ufak tesisine rağmen geniş düzlüğü, kolay ulaşımı ile ideal göründü.

Parkur planlama işini orman cadısı Tatiana’ya bıraktık, öncesinde Ayşin’le uzun uzun talepler sıraladık: Geniş yoldan başlasın, insin çıksın, sürekli yokuş olmasın nefes aldırsın, ince patikalara girsin, hemen değil ama ortalarda basışlar teknik olsun, ne uzun olsun, ne kısa, bir de kardeşi olsun… işaretlemesi kolay olsun Hem koşucular hem organizasyon için gerekli kriterlerle orman patiklarını en iyi bilen kişi olduğunu düşündüğüm Tatiana konunun üstüne uyudu-kalktı, ben bi koşacağım dedi ve rotayı önümüze koydu: Haydi siz de bir bakın? 2010 Aralığında Ayşinle beraber girdim ilk kez Geyik parkuruna, %99 doğrulukla elimdeki haritayı takip ettim. Mal tamamdı, güzeldi, peki ülke buna hazır mıydı? Yol koşucuları için çok yokuş ve zor zemin, oryantiringciler-macera yarışçıları için fazla uzun… Ama revze edilecek pek bir şey yok, 14km’lik parkur hazır artık!

DailyMile’dan Ilgaz (Kuruyazıcı) koşuyu duyunca heyecanlandı, ilk test eden oldu. Parkuru beğenmekle kalmayıp üstüne yarışın logosunu ve görsellerini tasarladı, ismini revize etti. Yorumları bizi cesaretlendirdi. Böylece parkurun tanımı da kesinleşti:
10 senedir ormanda koşan ve organizasyon yapan bir göz ile Belgrad Ormanı’nın kuzey doğu bölgesindeki en keyifli yarış parkurlarından birini paylaşmak istedik: Geniş bir yolda başlayıp patikalar ve orman yollarından ormanı yer yer tek kişilik geçişlerle dolaşan inişli çıkışlı bir hat. Ormanın vadi ve tepeleri arasında tekrar tekrar koşmak isteyeceğiniz, nefes zorlayan tırmanışlardan sonra nabız düzelten, kimi zaman kaygan ama her zaman sağlam basmayı gerektiren, sürpriz manzaralı, ıslak havalarda çamurlu bir yol.
Kolay lokma değil: Asfaltta yarı maraton koşmak kadar yorabilir; Güç ve zaman stratejinizi buna göre yapmanızda fayda var. 14k boyunca toplam 350mt tırmanacak ve ineceksiniz.”

Geyik Parkur’unda ilk koşu 16 Ocak’ta koşuldu. Yaklaşık 125 kişi, 4 ve 14km parkurlarında yarıştılar.
II. koşu 20 Mart tarihinde yapıldı. Biraz daha kalabalık koşuculara ilk Bambi Koşusu da eklenmişti.

Parkur iyi güzel ama işaretlemesi ve temizlemesi çok emek istiyor. İkinci parkurdan sonra işaretlerin %50si ormanda kalınca ( sağ olsun patikalarda koşan dostlar topladılar) bu sene tek ve temiz bir organizasyon yapma kararını 6 ay önceden aldık. Sponsor ön görüşmelerine başladık ama neticelenmesi elbette yumurtanın zili çalmasına yakın oldu.

Böylece; The North Face III. Geyik Koşuları için geriye saymaya başladık. Garmin co-sponsorluğunda, Ansal Spor, Aşşk Kahve, Antrenmanyap, mydays, Hipno-tics, Narr Headwear hizmet sponsorluğunda ve Yarış Takvimi (sevgili Zeynel Alhan) desteği ile yarış sabahına geldik. Elbette bu kadar kolay ve olaysız olmadı…

4-5 Ocak fırtınaları ile parkur patika ve yollarına devrilen ağaçları kaldırtamayınca parkurun son bölümünü biraz revize ettik, böylece orman yolları 1.2 km daha kısaldı ve patikalar arttı. Çok daha rafine bir patika parkuru oldu. İlk kez yağmursuz bir hava beklerken, 1 gün öncesinde donsuran soğuk ve kar yağışı altında hazırlıklarımızı yaptık. Ve büyük gün: Bembeyaz bir orman. Donmuş toprağın üzerinde 5 cm kar. Organizasyon görevlileri titrememek için daha hızlı çalışırken önce hava aydınlandı, sonra yarışmacılar geldi. 4, 14, 28km parkurlarında toplamda 191 kişi start aldı. Koşmak için herşey mükemmeldi. Biz yaptık diye yazmıyorum, motive eden bir start alanı, nefes kesen karlar içinde bir orman, sadece yüreğinizi ısıtabilsede pırıl pırıl bir güneş, koşu sevdasıyla ormana gelmiş 250ye yakın insan…

Geyiklerin yanında kara rağmen ormanda toplaşan 10 bambiyi de unutmamalı. Saat 10’da, 200mtre koşan minikleri Aşşk Kahve lezzetleri ve bambi kurabiyesi bekliyordu. Neyseki Aşşk Kahve standı herkesi düşündü…

Yarış başarılı bir şekilde tamamlandı. Sonuç ve fotoğraflara resmi web sitesi www.geyikkosulari.com dan ulaşabilirsiniz. Bu güzel gün 35 kişilik dev kadronun yardımlaşmasıyla başarıldı…

Benim hikayem devam ediyor… Harika bir havada 200e yakın adamı koştur, onların enerjisini hisset, sohbet et… Canı çekiyor insanın. Organizasyonu kapatırken hem saatin erken olmasından istifade, çip sonuçlarını ofiste işleyecek arkadaşımız Volkan’ı orman –ofiste çalışmaya ikna edince, bir tur atma zamanım oldu. Yorgun olmama rağmen ilk birkaç adımdan sonra enerjim yükseldi. Aykut (çelikbaş) 2 saat önceki konuşmamızda sölediği “ yok öyle aheste dönmek, yarış temposunda koş” sözleri geldi kulağıma, hızlandım. Zevkle 2. km’ye geldim. Dün sabah yola devrilen ağacı sabah arkadaşlaım budayarak bir tünel açmışlardı, içindne geçtim. Demir direkleri sonraki gelişimde kolayca alabilmek için asfalt yakınlarında ağaç arkasına saklayarak ilk rampaya vurdum. Hızlı başlamanın acısı vücudumu ve ruhumu öyle bir sardı ki, zirveye yaklaşırken kestirme yapıp yarı mesafede günü bitirmeye karar verdim. Parkurun en sevdiğim 2 bölümünden biri olan inişte hızlanırken keyfim toparlanmış, nefesim ve fikrim düzelmişti.

5K da zaman kontrolü yaptığımda Volkan’a verdiğim süre sözünü tutabileceğime karar verip parkuru bitirmek üzere devam ettim. II. Mahmut Bendi yanındaki patika yine ayrı bir güzeldi. Parkurda koşarken sürekli işaretlemeyi de kontrol ettim, 6 kişi kayboldukları için morallerini bozmuş, parkuru bırakmış ve sitem etmişlerdi. Her noktada bir işaretten bir sonraki net görünüyordu ya da dönecek bir yol/patika yoktu!  Artık efsaneleşen 10.4 yokuşuna geldiğimde ben de yavaşladım. Çamurluydu, ama 11-11.5 arası ile rekabet edemeyeceğini birazdan görecektim. Ayağımdaki VJ irock, tam bir fell running ayakkabısı olduğu için çamurda da çok iyi, ama o bile kaydı…

Yarış düzenlemiştim, parkurda koşmuştum… Pas geçtiğim köftemi hak etmiştim…

Geyik Parkuru detaylı rota tanıtım yazısını da ilk fırsatta yazacağım. Parkur şuan sadece kritik dönüşlerde işaretlidir. Web sitesinden parkur GARMIN GPX datasını indirebilir ve haritasını basıp yanınıza alarak istediğiniz zaman koşabilirsiniz. Parkur detaylarına ulaşmak için buraya tıklayın.