mbmarathon-logoHaziran’ın son haftasonu yıllardır 3 büyük yarışın çakışmasına sahne oluyor. Çakışan yarışlar hakkında geçen hafta Koşu Gazetesi’nde kısa bir haber yazdım. Ve yazdığım üzere, Marathon du Mont Blanc 80K yarışı ve VK’i izlemek, 42K2yı koşmak üzere Chamonix’ye geldim. Yarışın genelini Koşu Gazetesi’nde, Outdoor Fitness Türkiye baskısında farklı açılardan da yazacağım. Kendi maraton yarış raporumu bu sayfalarda ayrıca paylaşacağım. Bu yazıda biraz video anlatımlarla hızlı bir genel giriş yapmak istedim. Kelimelerin yetersiz kaldığı bir coğrafyada koşuldu. Birçok fotoğraf çektim. instagram @devrimcaner75 hesabımdan her gün 2-3 paylaşacağım.

23 Haziran öğleni biraz geçe Chamonix’ye varıp otelime yerleşince fuara gittim, yarış kitimi aldım. Sonra, merkezden fuara tekrar gidip kit dağıtım çadırına kadar bir kayıt yaptım:

Uykusuz gelmiştim ama uzun bir uyku yerine yarışı sahada takip etmeye karar verdim. 80K yarışı güzellikleriyle ünlü. Des Aiguilles Rouge milli parkıdan geçen bölümleri yabani hayat bakımından da çok zengin. Aynı zamanda çok da zor ve kırıcı bir parkur olduğu için Fransa içinde oldukça popüler bir yarış. Yabancı katılımı var, ama bir UTMB veya Eco Trail gibi kendini parlatmaya çalışmıyor, biraz “koşucular için” tadında. Marka iletişimini Chamonix üzerinden yapıyor. Zaten ana sponsoru da Chamonix kaymakamlığı. Turizm müdürlüğü yerel spor kulübün düzenlediği bu yarışın marka değerini kasaba ve vadi turizmine odaklamak istemiş… Vizyon farkı diyelim… Organizasyondaki 6 yarışa toplam 7000 kişi kayıtlı. 7de 1i 80K koşacak. Toplam 65 ayrı ülkeden katılım var, ancak henüz parkur dağılımlarını bilmiyorum.

24 Haziran sabah 3:20de kalkıp 04:00teki starta çeyrek kala başlangıç noktasına geldim. Az sonra 1076 kişi takın altından geçecek. bir kaç yüz kişi de yolcu etmeye gelmiş. Fransa’nın başlıca yarışlarında hep aynı MC var, yarış öncesi motivasyonu veriyor yine. Sonra da yarış başlıyor:

Sonra Tete au Vent’e gittik. Rüzgarlı Kafa anlamındaki bu 2000 metrelik dağ, Auigille du Rouge silsilesi altında yuvarlak bir tepe. UTMB parkuru Chamonix’den önce buraya tırmanıyor. Sert tırmanışı kimse unutamıyor. 2013 yılında TNF UTMB yarışında tırmandığım bu dik etabı 80K yarışmacıları ters yönde koşarak aşacaklar. Manzaralı görüntü almak için yarışmacılara doğru yürüyüşe geçiyoruz. Biraz yükseldik ki 2 geyik görüyoruz; Bize aldırmadan kahvaltılarına devam ediyorlar.

Bir saatlik rahat tempolu yürüyüşle otoparktan 530 metre yükseldik. Harika bir manzara var. Yarışmacıları beklerken güneş İsviçre yönünden yükseliyor.

İlk koşucular hızla gelip geçmeye başladılar.

Tırmanırken hep yamacı nasıl inecekler diye düşünmüştüm. Cevap özetle şu oldu : (NOT: Bu videodaki görüntüleri kendi sorumluluğunuzda tekrar ediniz. Yeni başlanlar daha mülayim yerlerde denesinler.)

İniş birçok yerde basamak basamak ve bolca S-donüş barındırıyor.

İnişe devam ediyoruz. Otoparka yatayda 500m, dikeyde 30 metre kala sağ dizimin ve kalçamın üstüne düşüyorum. Bu sefer kameralara koşmuyordum ama yılda bir yarış öncesi düşüşler yaşamayı alışkanlık haline getiriyorum galiba. Uykusuzluğuma verip gün içinde daha sakin ve buldukça buz yapıyorum.

Otoparkta vakit kaybetmeden Emosson Barajı kontrol noktasına gittik. Burada özellikle lider grupta koşanları destek ekipleri, eşleri hazırlıklarını yapmış koşanları bekliyordu.

Emosson Barajı'nda yarışmacı yakınları ve destek çantaları hazır.

Emosson Barajı’nda yarışmacı yakınları ve destek çantaları hazır.

Konrol noktası da hazırdı:

10-12 yarışmacı geçtikten sonra vadinin öbür yakasında manzaralı bir yere hareket ediyoruz. Yolda geçici bir üst geçit yaptıklarını görüyoruz. Bu geçit Pazar yoğun araç trafiğini aksatmamak ve koşucuların güvenliği için mi yapıldı acaba? 80K buradan geçmiyor…

Yoldaki geçici üst geçit.

Tour kontrol noktasına park edip 50.km’deki Col des Posettes’e yükseliyoruz. Yine 2000 metre rakıma çıkacağız. İlki kabinli, ikincisi koltuk iki teleferik hattı kullandıktan sonra 25 dakikalık yürüyüş yaptık. Yarış lideri Diego Pazos dinç bir şekilde geldi, geçti:

Günün dikkat çeken performansı Caroline CHAVEROT’dan geldi. Yarış başında aldığı liderliği devam ettirmekle kalmadı, beş erkeğin ardından genelde 6. oldu. Şapka çıkartıyorum!

Caroline CHAVEROT son derece dinç koşarken.

Tour’a geri inip kontrol noktasında da çekimler yapıyoruz. Daha sonra Chamonix merkeze dönüyoruz. Bir süre sonra Diego Pazos en önde, koşucular gelmeye başlıyor. Kazananın videosu her yerde bulunur. Ben 3.’yü paylaşmak istiyorum. 1. ve 2. onu bekliyorlar. Kameralara oynamak için değil, 1. ve 2. olmalarını için savaşma ve hızlı gitme motivasyonu verdiği, patikadaki koşuyu daha anlamlı hale getirdiği için sevinçlerini paylaşıyorlar bence.

Marathon du Mont Blanc 80K sonuçları:

1 6016 Caroline CHAVEROT V1 F FRA 11:40:59
2 6174 Maïlys DREVON V1 F FRA 14:34:11
3 6054 Li DONG SE F CHN 15:16:07

Organizasyonun web sitesi için tıklayınız.

80K’yı bitirip Dikey Kilometre / VK yarışını birkaç noktadan izledim. Devamı gelecek…